Freikollen

• Skrevet 29.04.2018
  • Klokken 21:33

God sndag alle! I gr gikk jeg Freikollen som er 629moh og den hyeste toppen i Kristiansund kommune. Vret var litt ymse, og selv om det var fint over Kristiansund og god sikt p vei opp, l tka tungt over toppen. P bildene ser man jo tydelig hvordan tka/skydekket egentlig deler bildet litt i to.

Utsikten utover Kristiansund fra toppen.

Turen var ikke lenger enn 3,2km tur/retur, noe som da betyr at stigningen er ganske bratt. Jeg skal rlig innrmme at det var et punkt der hvor jeg aldri trodde jeg skulle n toppen. Det var teknisk ganske utfordrende og, og da snen fortsatt ligger litt, og mye av den har smeltet de to siste ukene var det ganske vtt, og dermed ganske glatt. Hadde noen runder hvor jeg holdt p g skikkelig p tryne. Utsikten var hvertfall upklagelig, selv om den og kunne vrt bedre om det ikke hadde vrt s tkete..

Jeg brukte til sammen 2 timer og 10 minutter p turen, noe som er ganske sjukt p 3km.. Jeg er uansett veldig fornyd, s lite turvant som jeg er s syns jeg ikke det er s verst. Forhpentligvis blir det flere turer i tiden som kommer n. P kommende onsdag har jeg jo faktisk bare 2 uker igjen her.. Tiden gr s utrolig fort!

Favorite breakfast

• Skrevet 23.04.2018
  • Klokken 20:20

God ettermiddag folkens! Jeg tenkte jeg skulle dele oppskriften p min hverdagsfrokost. Dette er min store favoritt om dagen og tar 3 min gjre i stand om morgenen.

Dette er da en kjleskapsgrt som inneholder det som str p bildet over. Jeg blander egentlig bare alt sammen i en bolle og setter den i kjleskapet over natten. Veldig enkelt og greit. P denne mten fr jeg klargjort frokosten kvelden fr og dermed kjpt meg litt ekstra tid om morgenen. Det eneste jeg gjr om morgenen er toppe grten med det jeg vil og fler for. Jeg ender som regel p jordbr, blbr, barbadoslykt (physialis) og ntter. Denne frokostbollen metter ogs ganske mye. Jeg spiser den som regel rundt 07.30 og da er jeg ikke sulten igjen fr nrmere 11.00. Oppfordrer dere alle til prve! Antar at de fleste kommer til bli positivt overrasket!

N tenkte jeg egentlig hoppe i dusjen, fr det blir rydding, litt skole og litt tjukken og lillemor p tv2 sumo fr jeg tar kvelden. Over og ut! ♥

kommentarer: 4

(Sun)day

• Skrevet 22.04.2018
  • Klokken 20:48

Da var sndagen nesten over, og vi kicker i gang en ny uke om et halvt dgn.. Tja, dere tror kanskje at Kristiansund bydde p sol denne sndagen i flge overskriften, og den gjorde forsvidt det, bare ikke klokka 20.00 som var klokkeslettet for frste gang jeg gikk ut dren for dagen... Sndagen har mildt sagt vrt lat, og jeg har stort sett bare sett p Spirit - The stallion from Cimmaron og planlagt kommende uke. Dro over gulvet med stvsugeren i stad ogs, s skal ikke bare snakke meg selv ned her. Veldig fornyd med at jeg gjorde det faktisk. Mer spennende har jeg egentlig ikke skrive, s egentlig et ganske uinteressant innlegg... Det er tilbake til praksis igjen i morra, og fr jeg veit ord av det er det plutselig helg igjen..

Vil med det siste bildet bare minne om at det ikke bare er p kjakan man kan f foundationskille... Hrfestet er ogs ganske utsatt som dere ser.. Ogs vil jeg nske dere ei flott uke! Titter innom om forhpentligvis ikke alt for lenge!

Kristiansund

• Skrevet 22.04.2018
  • Klokken 00:33

God kveld alle! N er det som alltid en stund siden sist jeg sjekket inn her. Jeg kjenner bare noen ganger p et nske om dele, og jeg skulle definitivt nske at jeg kjente p det litt oftere enn jeg gjr. For meg s er det som tidligere nevn viktigst oppdatere nr det er noe litt "utenom det vanlige" som skjer, da hverdagen min som student i Trondheim ikke byr p snn kjempemasse interessant skrive om alltid. Rett og slett fordi at jeg elsker se tilbake p det senere. Jeg befinner meg om dagen i Kristiansund i praksis. Sist jeg skrev her inne var i hst. Da var jeg ogs i praksis, men da i Ulsteinvik p Sunnmre. N er jeg alts p Nordmre og er ca. 3 uker inn i oppholdet og snart halvveis. Planen var egentlig begynne oppdatere litt allerede fra dag 1 her, men snn ble det alts ikke.

Dagene her gr egentlig mye i det samme, praksis 4 dager i uka og trening. Da vi gr mot varmere vr og bedre turfre etter min mening (ingen klpper p randonee-ski eller ski i det hele tatt egentlig), s har jeg egentlig satt meg et ml om komme meg mye ut p tur mens jeg er her. Mulighetene er mange, og jeg venter egentlig bare p at snen skal forsvinne fra fjellet snn at jeg kommer meg litt opp i hyden. Over ser dere et lite utvalg bilder som jeg har tatt (mest p tur) i lpet av de tre ukene jeg har vrt her. Bildene sier sitt, nydelig er det! Jeg satser p at jeg fr oppdatert litt her fremover, hper hvertfall p det! Nr skal jeg ta kvelden slik at jeg kanskje fr brukt sndagen til noe av betydning. Over og ut ♥