Nytt treningsprogram!

  • Skrevet 09.08.2014
  • Klokken 23:36


God kveld folkens!

Nå har jeg endret litt på treningsprogrammet mitt, i anledning at det er tilbake i skikkelige rutiner i morra/mandag. Begynner med kostholdet i morra, og treningen på mandag. Jeg har som vanlig todelt program, da dette er mest gunstig for meg som også trener håndball i tillegg. Jeg pleier å gjennomføre begge programmene to ganger i løpet av en uke, men dersom jeg ikke rekker mer enn en gang på hvert program er det ikke krise, da jeg faktisk har fått trent den muskelgruppen den uken. Jeg har et ganske likt program som det jeg hadde fra før av, jeg har bare lagt inn Skråbenk, skulderpress, kabelcurl og sittende roing. Jeg har også byttet ut flyes med cabelcross. Det er viktig med litt variasjon! Jeg er hvertfall veldig spent på å teste det ut! Regner med at det blir bra! Dette innlegget ble desverre veldig seint publissert, men nå er det hvertfall kvelden på meg. Håper alle får en god natts søvn, også snakkes vi forhåpentligvis igjen i morra! 

Sweet dreams peepz! 

 


kommentarer: 0



Trening denne uka

  • Skrevet 28.07.2014
  • Klokken 06:06

God morgen folkens! Da var det nok en gang klart for en ny uke, med mye trening, jobb og fint vær. Det er meldt bra vær hele denne uka også, noe som passer meg midt i blinken. Over her ser dere nok en gang min treningsuke, planlagt med hensyn til at jeg reiser til Sverige på fredag. Can't wait! Planen for dagen ellers er jobb og trening.. Stort sett det det går i. Jeg rekker ikke annet...desverre. Skal prøve å få postet et antrekksinnlegg til dere i ettermiddag, men jeg lover ingenting. 

Ønsker alle sammen en superfin mandag! 


kommentarer: 6



Kickstart på uka!

  • Skrevet 21.07.2014
  • Klokken 06:23


God morgen folkens! Håper for deres del at dere fortstt ligger godt plantet i sengene deres og sover. Jeg for min del, begynner på jobb om 40 min, noe som betyr at jeg allerede har vært opp i en halv time. Jeg tenkte nok en gang at jeg skulle poste denne ukens treningsplan. Det spørs om jeg klarer å gjennomføre alle øktene, men er greit å ha dette som et utgangspunkt. I går så var jeg jo så sliten at jeg ikke orka å gjennomføre noen av de to treningsøktene på planen. Så da ble det en hviledag for å lade opp til ny uke! Nå skal jeg bare kjøre i meg frokosten min, også bærer det av gårde på jobb. Ha en super mandag! 



kommentarer: 10



Min treningsuke!

  • Skrevet 14.07.2014
  • Klokken 17:55


God mandag folkens! Jeg tenkte at jeg skulle vise dere denne ukas "treningsopplegg". Syntes selv at sånne innlegg er veldig innspirerende, og tenkte da at det kan være artig å gjøre det på en mandag! Forige uke så gjennomførte jeg ingen av gerilja intervallene mine, men det tenker jeg å gjøre denne uken! Håper også på at jeg får gjennomført alle øktene på bildet over. 

Nå er planen å reise å se "Transformers" på kino, så ønsker jeg dere alle en suuper kveld! 

Hvordan ser ditt treningsprogram ut? 


kommentarer: 2



Mine treningsøvelser!

  • Skrevet 12.07.2014
  • Klokken 11:07

God morgen folkens! I et innlegg her om dagen fikk jeg et spørsmål om hvilke øvelser jeg trener til de forskjellige muskelgruppene, og det tenkte jeg at jeg skulle svare på nå! 

 

 
Når jeg trener triceps så trener jeg stort sett tricepsnedpress og dips. Da gjennomfører jeg 4*10-12 reps på dips, og 4*8-10 reps så tricepsnedpress. 


I frivending så gjennomfører jeg 4*6 reps med 32.5 kilo. Jeg bruker stang og ikke hantler som på bildet over. I sidehev med kabel gjennomfører jeg 4*12 reps på hver arm, og i sidehev med hantler gjennomfører jeg 4*12 reps. 


I markløft så varmer jeg først opp med 3-4 sett med lettere kilo, og etter det å gjennomfører jeg 4*4 reps med 80kg. I nedtrekk gjennomfører jeg 4*12 reps. I enarms roing gjennomfører jeg 4*12 reps på hver arm, og i rygghev gjennomfører jeg 3*15 reps. Jeg starter hver eneste treningsøkte med 3 sett med rygghev og situps. 


I benkpress så varmer jeg først opp med 3-4 sett med lettere vekter, også gjennomfører jeg 4*4 reps med 42.5kg. Jeg varierer på å ta cabelcross og flyes, alt utifra hva jeg vil ta den dagen. jeg gjennomfører 4*10-12 reps i begge øvelsene. 


I stangcurl varmer jeg først opp med 3 sett med lettere vekter, og etter dette gjennomfører jeg 4*6 reps med 20kg. I hantelcurl gjennomfører jeg 4*8-10 reps med 8.5kg på hver arm. 


I knebøy varmer jeg først opp med 3-4 sett med lettere vekter, og etter det så gjennomfører jeg 4*4 sett med så mange kilo jeg klarer (pr dags dato, bare 45kilo). I utfallsknebøy gjennomfører jeg 4*8reps på hvert bein. I beinpress med en fot, gjennomfører jeg 4*10 reps på hvert bein. I Legextention gjennomfører jeg 3*10 reps. 

Jeg håper at dette var litt til hjelp! Fortell gjerne hvilke øvelser du gjennomfører i kommentarfeltet! Setter ris på nye øvelser :D Ha en alletiders fin dag folkens! 

 

 

 


kommentarer: 2



Back on track

  • Skrevet 07.07.2014
  • Klokken 17:46

 

Singlet fra Cubus// treningstights og sko fra Nike // Sports-bh fra Røhnisch // Flaske fra XXL 

Da er jeg herved på norsk jord igjen, og har nesten fått pakket ut alt. Regner med at jeg skal rydde og pakke ut resten i kveld, men først er det trening som står på planen. Skal bli skikkelig godt med en skikkelig økt på rygg, skuldre og biceps etter to ukers opphold. Har jo trent i Spania og, men det var vel og merke nesten kun løping. Jeg ha slengt med treninguka mi under her, så sånn ser da den ut. Nå blir det trenings på denne jenta, merker jeg gleder meg veldig! 

Hvordan ser din treningsuke ut? 


kommentarer: 6



Øvelser: Spensttrening

  • Skrevet 24.06.2014
  • Klokken 20:10

Hoppe med sats på begge ben: 

Hopp så langt du klarer med bena samla, hopp så langt du klarrer. Hopp fra stillestående posisjon. gjennoomfør 4 repetisjoner, og fire sett. Med 2 minutt pause mellom settene. 

Hoppe i ringer: 

Legg 8 ringer på bakken i et sikksakk mønster. Hopp fra ring til ring med samla ben. Gjennomfør fire sett med 2 minutt pause mellom settene

Flerstegshopp: 

Hopp fem steg, hvor du hopper med ett og ett ben. Hopp så langt du klarer på fem hopp. Gjennomfør 4 sett med 2 minutt pause mellom settene. 

Fallhopp: 

Start med å stå på en stol. Hopp ned fra stolen, og hopp deretter rett over en annen høyde som du har satt opp. Gjennomfør 4 hopp i hvert sett, og tilsamme 4 sett. Ha pause på et halvt minutt mellom hoppene, og 2 min pause mellom settene. 

Trappehopp: 

Hopp med samla bein opp en trapp. Hopp med så mange trappetrinn imellom hvert hopp som mulig. Fullfør trappen, eller gjør så mange hopp som passer seg. Det tilsvarer ett sett. Gjennomfør til sammen 4 sett. 

Hinke i trapp: 

Gjennomføres på samme måte som "Trappehopp", bare at det gjennomføres på ett ben. Gjennomfør til sammen 4 sett på hvert ben. 

 

I tillegg til øvelsene over så er det viktig å varme godt opp, for å få best mulig utbytte av øvelsene. Jeg startet økta med å løpe i 10-15 min, og deretter gjennomførte jeg 2x15 repetisjoner med "knebøy med spensthopp" og 2x15 repetisjoner med tåhev (egen kroppsvekt) i trapp. 

På slutten av økta gjennomførte jeg 3x15 repetisjoner med "knebøy med spensthopp", 3x15 repetisjoner på hvert ben med utfallsknebøy, og 3x15 repetisjoner med tåhev i trapp. (Alt med egen kroppsvekt) Og til slutt løp jeg 10 min. 

 


Dagen i dag har gått til litt shopping på Habaneras, som er ett okalt kjøpesenter i Torrevieja. Det har også blitt litt soling, også har jeg gjennomført spenstøkta som beskrevet over! Nå er det snart dekket for grillmiddag med familien. Ha en super kveld videre! 

 


kommentarer: 2



Trening i Spania #1

  • Skrevet 22.06.2014
  • Klokken 21:48

Hola peepz! Merker at jeg begynner å bli småklar for avreise nå! Er bare ca. 8 timer til takeoff! Skal bli så herlig å komme til varmere strøk! Dagen har egentlig bare gått til pakking, filmtid med beste Trude, og trening med Nora for et par timer siden. Merker at hele kroppen er helt utkjørt etter ukas 8!! treningsøkter. Også må jeg jo bare dele med dere at jeg faktisk løfta 50kg i benkpress i dag, noe som er pers så langt! Er utrolig fornøyd! Over her ser dere neste ukes treningsprogram. Har desverre ikke tilgang på noe studio der nede, så blir bare styrketrening med egen kropsvekt, og forhåpentligvis en del spensttrening. Dersom noen vil så kan jeg legge ut spenstopplegget mitt? Dersom det er noen som er interesserte i å trene det da. Nå skal jeg pakke håndbagasjen min, og tenke på legge meg! Blir en lang dag i morra... Vet ikke helt hvordan det blir med blogging i morra, men dersom dere vil kan dere følge meg på instagram -> heidiolsen97. Her oppdaterer jeg nok en del i morra! Ha en super kveld folkens! 


kommentarer: 2



Work for it

  • Skrevet 20.04.2014
  • Klokken 14:34

 
            


//Weheartit 



Alt er plukket fra Zalando, X-life og Getinspired.no. 


kommentarer: 2



Styrketrening for jenter?

  • Skrevet 16.02.2014
  • Klokken 21:34



        


God kveld folkens! Før jeg begynner å srive om det dette innlegget faktisk skal dreie seg om, må jeg faktisk få lov til å forsvare bloggfraværet mitt litt. Stort sett hele uka så har jeg liggi rett ut med feber og halsbetennelse. Derfor har ikke bloggen fått noen særlig prioritet. Sorry guys! Anyways, over til dette innlegget, På fredag var jeg og pappa en liten tur innom Libris etter vi hadde vært hos legen, og i og med at jeg skal til hytta nesten hele ferien nå, hvor det da hverken er nett eller tv kanaler, så trenkte jeg noe jeg kunne lese litt i. Jeg har tidligere sett på denne boken, og har faktisk vurdert å kjøpe den tidligere. Det stpr en del teori rundt styrketrening i den. Forskjellige måter å trene på for å oppnå forskjellige ressultater osv.. Det er også en del treningsøvelser som blir beskjrevet i boken også. Jeg gleder meg hvertfall masse til å lese den! 

Noen som har lest denne boken, eller har kjøpt den? 

 


kommentarer: 0



I´m In love

  • Skrevet 17.01.2014
  • Klokken 22:09



Rosa bh HER// grå genser HER// mint bh HER// bag HER// rød genser HER// hvit T-shorte HER// sko HER// Rosa Iphone greie (bare i svart) HER// Gult Iphone deksel HER

Nike heaven ♥♥♥


kommentarer: 2



Design av:
Albiss.blogg.no
hits